پالایشگاه با ظرفیت های مختلاف

طراحی پایه (Basic Design) و تفضیلی (Detail Design)، مهندسی خرید، ساخت، نصب و راه اندازی  پالایشگاه با ظرفیت های مختلف

پالایشگاههای نفت با هدف تبدیل مواد هیدروکربنی به فرآورده هاي قابل استفاده توسط مصرف كنندگان ایجاد می شوند. بدون شک دسترسی به منابع خوراک هيدروكربنی و تنوع بازار فرآورده هاي پالایشگاهی و فناوري هاي آن و همچنین به صرفه بودن بعد اقتصادي این محصولات، از مهم ترین عوامل موثر احداث این پالایشگاه ها می باشند.

تغییراتی از قبیل عمومی شدن استفاده از فرآورده ها در کلیه نقاط کشور، رشد جمعیت شهرها و در نتیجه پراکندگی مراکز مصرف، وجود خطوط لوله نفت خام در گستره بزرگ تری از کشور، امکان یافتن واردات نفت خام از مبادی خارج از کشور و همچنین دستیابی به فناوری های جدیدتر و اقتصادی، توجیهات مناسبی برای احداث پالایشگاه ها با ظرفیت های مختلف و پراکنده در سطح کشور می باشند. همچنین در خصوص کشورهای همسایه که از وسعت سرزمینی بالایی برخوردارند، پراکنده کردن واحدهای تولید فرآورده های نفتی با ملاحظه دسترسی به منابع خوراک، منجر به کاهش هزینه های حمل و نقل             فرآورده ها میگردد.با ذکر دلایل فوق می توان به برداشت مناسبی از تعریف پالایشگاه های با ظرفیت های مختلف دست یافت. پالایشگاه (Refinery)  واحدهای تولید فرآورده های نفتی با ظرفیت های مختلف می باشند که توانایی تولید فرآورده های قابل استفاده توسط مصرف کنندگان نهایی مطابق با استانداردهای بین المللی را دارا می باشند.

این پالایشگاه ها برای پالایش و جداسازی موادی از جمله نفت خام،ته ماند اتمسفریک (VR) میعانات گازی، نفتا و انواع ضایعات هیدروکربونی سبک و سنگین و مخلوط آن ها به منظور تهیه مواد با ارزش افزوده بالاتر مانند بنزین،گازوئیل،کروسن(Kerosene)، نفت کوره، انواع حلال ها، قیر و … طراحی می‌گردند. مزایای ساخت این پالایشگاه ها عبارتند از انعطاف پذیری خوراک ورودی با توجه به مشکلات مربوط به تهیه مواد اولیه و تنوع آن ها، میزان سرمایه گذاری کم با توجه به میزان کارآیی بالا، برگشت سرمایه سریع در صورت وجود خوراک کافی، ساخت و راه اندازی سریع، عدم وابستگی به مکان احداث واحد و کارآیی با کلیه مواد هیدروکربونی سبک و سنگین .

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

خانه درباره ماتماس با ما